2024: Výpravní budova Jindřichův Hradec

Průzkumy staveb

Jedná se výpravní budovu nádraží v Jindřichově Hradci. Objekt lze rozdělit na 3 dílčí celky – hlavní část, která je částečně podsklepena a má 3 nadzemní podlaží včetně částečně obytného podkroví, západní část, která slouží jako technické zázemí, má 1 nadzemní podlaží a je nepodsklepena a východní část, která slouží jako administrativní zázemí s garáží a má 1 nadzemní podlaží a je nepodsklepena.



Popis poruch a jejich možných příčin

  

  • Svislé nosné konstrukce suterénu – v obvodových suterénních stěnách byla naměřena trvale vysoká vlhkost, ve vnitřních konstrukcích pak vlhkost klesající směrem vzhůru. Voda proniká z terénu a kapilárně vzlíná kvůli chybějící hydroizolaci. Při dešti dochází k prosakování přes dutiny v jižní suterénní stěně.
  • Svislé nosné konstrukce přístavku a garáže – trhliny, jejichž příčinou bylo zjištěno rozdílné založení: garáž na betonu, přístavek na kameni v jiné hloubce. Garáž byla zřejmě dostavěna později, což způsobuje nestejné sedání a možné podmáčení kvůli dešťovému svodu.
  • Svislé nenosné konstrukce 3.NPVe 3. NP byla zaznamenána trhlina v nenosné příčce, bez souvislosti s nosnými konstrukcemi. V místě trhliny je vypouklá omítka, což naznačuje historické vedení potrubí s teplotními změnami jako pravděpodobnou příčinu. Trhlina neohrožuje stabilitu stavby.



 

Lokalita Jindřichův Hradec
Rozsah Průzkum stavby

Central Group Origon JRD Mimosa RAZ23 unit architekti A8000 Space8 SYNC J+PA IBA Ridera EKOSPOL MEPRO stopro PRŮMSTAV QUADRA